Rondleiding: Verf, verhaal, fantasie

Ontdek samen de verhalen van de beroemdste schilderijen in het museum

In deze interactieve rondleiding ontdekken leerlingen op hoeveel verschillende manieren je naar kunst kunt kijken. Welk verhaal bedenk jij bij wat je ziet? Met een koffer vol spelletjes gaan de leerlingen met een museumdocent op stap. Ze leren onder woorden te brengen wat ze zien, en gebruiken hun eigen fantasie bij het kijken naar kunst. Ze leren meer over hoe een kunstenaar zijn verf en fantasie gebruikt om een verhaal te vertellen.

Werk je in de klas met een thema? Zoals bijvoorbeeld: Culturele identiteit, geschiedenis, diversiteit en inclusie, helden, rolmodellen, kunstenaars, vergankelijkheid, samenleven, lekker eigenwijs!, leesbevordering, zaakvakken, didactiek methodes of vak integratie.

In veel gevallen kunnen we binnen het standaard programma een specifiek onderwerp extra uitlichten. Neem voor meer informatie contact op met meet@franshalsmuseum.nl