Toveren met je tekening: Stop-motion animatie

Breng je verhaal tot leven in een tekenfilm!

Leerlingen maken kennis met stop-motion animatie en onderzoeken mogelijkheden d.m.v teken- en animatie opdrachten in kleine groepjes van 3 tot 5 leerlingen.
Animatie is uitdagend, creatief en traint sociale vaardigheden: taken verdelen, overleg, waardering voor elkaars werk.
Er zijn klassikale lessen en instructiemomenten. De leerkracht neemt actief deel aan de lessen.
Het thema/onderwerp van de animatiefilms wordt bepaald in overleg en is maatwerk: projectgericht (experimenteel/onderzoekend) of productgericht. Elk filmgroepje maakt een animatie over een deelonderwerp, alle 6-8 films samen vormen een geheel.

Vakintegratie beeldend/film in combinatie met vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, natuur, taal of techniek.

Onderwerpen: helden, boekpersonages, eigen fantasie, alles kan in een animatiefilm