Frans Hals Museum

Haarlem

Ontmoet oude, moderne en hedendaagse kunst in Haarlem
Het Frans Hals Museum is het kunstmuseum van Haarlem. Hier vind je de grootste collectie schilderijen van Frans Hals ter wereld naast andere 16de en 17de-eeuwse, moderne en hedendaagse kunst.

Leerlingen ontdekken oude, moderne en hedendaagse kunst in interactieve programma’s voor het primair en voortgezet onderwijs. Daarmee ontdekken ze samen de kracht van kunst.

"In het Frans Hals Museum is er een universele taal die iedereen kan spreken: de taal van kunst." – Jildou Feenstra, Stichting IMC Weekendschool.

Je kunt kiezen uit een gevarieerd aanbod aan workshops en interactieve rondleidingen voor verschillende onderwijsniveaus en leerjaren. Uiteraard sluit elk programma aan op specifieke kerndoelen uit het curriculum. Daardoor is er altijd een passend programma te vinden voor jouw klas.

Informatie voor voortgezet onderwijs

In het Frans Hals Museum komen de Gouden Eeuw en het heden samen. De unieke mix van oud en nieuw met vernieuwende actieve werkvormen zorgt voor talloze ontdekkingen en hopen inspiratie. Meet at Frans Hals Museum!