Cultuurplan en ICC training

Welke competenties willen we onze leerlingen laten ontwikkelen met cultuureducatie en hoe pak je dat aan?
Een cultuurbeleidsplan is voorwaarde voor het gebruik maken van de subsidie Kunst en Cultuur op School. Eens in de vier jaar wordt het plan geactualiseerd. Dit loopt bij voorkeur mee in de schrijfcyclus van het schoolplan. Ook krijg je tools om draagvlak te creëren in je team.

De projectleider KCOS kan scholen begeleiden bij het actualiseren van hun cultuurplan. Het volgen van de ICC training behoort ook tot de mogelijkheden.

Tijdens de ICC training wordt een leerkracht opgeleid tot interne cultuur coördinator. Aan het eind van de cursus ontvang je het landelijke certificaat Interne Cultuurcoördinator van het LKCA. Tussen de cursusdata door wordt onder begeleiding van de trainer gewerkt aan een realistisch cultuurplan voor de school. Het actualiseren van een bestaand plan behoort ook tot de mogelijkheden.

Sinds 2021 maken we in de cursus het beleidsplan via Mural. Mural is een nieuwe, digitale manier voor het maken van een beleidsplan. Klik hier voor een blanco voorbeeld van een Mural beleidsplan.
Een beleidsplan in een ‘poster’ vorm die je gemakkelijk kan delen met je team.
In de cursus ga je onder begeleiding het Mural beleidsplan maken.

KCOS projectleider Christall Smit zal in 2025 de ICC cursus verzorgen.

ICC trainingsdata 2024-2025:
De trainingen worden gegeven op maandagen van 9:30 - 17:00 uur in Cpunt in Hoofddorp.

Data: maandag 20 januari 2025 - maandag 24 februari 2025 - maandag 17 maart 2025
Aantal lessen: 3 lesdagen 9:30 - 17:00 uur + certificaatuitreiking (7 apr 14:00 - 17:00 uur)

Tussen de trainingen is er ruimte voor individuele coaching.
Na afronding van de training is de school in het bezit van een cultuurplan wat draagvlak heeft bij team en directie. De deelnemer ontvangt bij goed afronden het landelijke ICC certificaat van het LKCA.

Kosten: € 500,00 ex BTW p.p., inclusief materiaal (korting voor CMK scholen)

Belangrijk om te weten:

• Voor de start vindt een online intakegesprek plaats met de (adjunct) directeur en deelnemer om verwachtingen en studieduur af te stemmen.
  • Van de directie wordt gevraagd 1 teamsessie van een uur en 1 presentatiemoment aan het eind van de training te faciliteren.
  • Scholen die deelnemen aan het programma 'Cultuureducatie met Kwaliteit', kunnen korting krijgen op het cursusbedrag.

Aanmelden:
Vul hier het online formulier in.

Vragen?
Neem contact op via info@kunstencultuuropschool.nl | 023-566 9516.