Bijeenkomsten agenda

hele schooljaar | Begeleiding bij cultuurbeleidsplan
Is je cultuurbeleidsplan toe aan een update? KCOS kan je hierin begeleiden en je tips geven. Je kan kiezen om het plan als document te hebben of in de vorm van een Mural-poster. Neem hiervoor contact op met KCOS via info@kunstencultuuropschool.nl.

woensdag 17 april 2024 14:30 - 18:00 uur | Netwerkmiddag 2024
Deze jaarlijkse netwerkmiddag draait om kennisdelen, inspiratie en workshops. Ga netwerken met culturele aanbieders op de informatiemarkt en doe mee aan workshops van diverse disciplines. Na deze dag ga je aan de slag met het samenstellen van je nieuwe cultuurprogramma voor 2023-2024.
Meer info en aanmeldformulier volgt nog.

Prijs: Gratis, onderdeel van KCOS subsidie

woensdag 2 oktober 2024 15:00 - 17:00 uur | Workshop algemene kunstbeschouwing – wegens succes op herhaling
Je bezoekt samen met je leerlingen een museum of theatervoorstelling. Maar hoe hebben zij de voorstelling of de kunstobjecten in het museum ervaren? En hoe praat je erover met ze? Tijdens deze workshop krijg je zowel theorie over verschillende kunstmethodes als praktische tools aangereikt om dit met je leerlingen na te bespreken.
Meld je hier aan.

Prijs: Gratis, onderdeel van KCOS subsidie

woensdag 20 november 2024 15:00 - 16:30 uur | Inspiratiemiddag voor ICC’ers (online)

Elk najaar organiseert KCOS een online inspiratiemiddag. Daarbij komen actuele thema’s m.b.t. cultuureducatie aan bod. Te denken valt aan procesgerichte didactiek, co-teaching of het maken van een cultuurbeleidsplan in Mural. Scholen kunnen na afloop van de inspiratiebijeenkomst of via de jaarevaluatie input geven voor het programma.
Meer info volgt nog.
Meld je hier aan.

Locatie: Online via Teams
Prijs: Gratis, onderdeel KCOS subsidie

2025

20 januari t/m 7 april 2025 | Cursus Interne Cultuurcoördinator (ICC)
Welke competenties wil je leerlingen laten ontwikkelen met cultuureducatie en hoe pak je dat aan? Je maakt in de cursus een cultuurbeleidsplan voor je school. Ook krijg je tools om draagvlak te creëren in je team. Aan het eind van de cursus ontvang je het landelijke certificaat Interne Cultuurcoördinator van het LKCA. Meer info.

woensdag 16 april 2025 14:30 - 17:30 uur | Netwerkmiddag 2025
Deze jaarlijkse netwerkmiddag draait om kennisdelen, inspiratie en workshops. Ga netwerken met culturele aanbieders op de informatiemarkt en doe mee aan workshops van diverse disciplines. Na deze dag ga je aan de slag met het samenstellen van je nieuwe cultuurprogramma voor 2025-2026.

Meer info en aanmeldformulier volgt tzt.