Radio Afrika!

Een muzikaal hoorspel in een combinatie van workshop en voorstelling

Een kennismaking met de verteltraditie en muziek uit de Afrikaanse cultuur. Deze leerzame en spetterende combinatie van muziek en vertelkunst vertelt het verhaal dat is geïnspireerd op een Afrikaanse mythe waarvan de hoofdpersoon op zoek is naar de zin van zijn lastige bestaan.

De kinderen vormen 'het radio-orkest' en begeleiden de vertellers met wel ruim negentig nauthentieke Afrikaanse muziekinstrumenten. Ieder krijgt zo meerdere instrumenten te bespelen. Rita Iny & Herman Link acteren, vertellen, dirigeren en rekenen hierbij op de oplettendheid en creativiteit van hun orkest. Onbedoelde fouten zorgen voor spontane en komische momenten. Actie, reactie, humor en spanning in een dynamisch samenspel tussen de twee acteurs en leerlingen.

Al jaren lang een groot succes op het repertoire van Samba Salad. "Wat een leuke, interactieve voorstelling was dit! De kinderen waren enorm actief betrokken en enthousiast door de vele bijzondere instrumenten." - BS de ReigerMeer info