Let's dance!

Dansrages uit de laatste 100 jaar - cultureel erfgoed

Laat je meeslepen door de muziek en danstrends die ooit een hit waren! In dit schoolbrede dansproject passeren de dansrages uit de afgelopen 100 jaar de revue:  Charleston, Swingdance, Rock en Roll, twist, de hippies, disco, ska, musicaldans en nog veel meer.

Iedere klas krijgt in 2 repetities een dans in een bepaalde stijl ingestudeerd. Voorafgaand aan de voorstelling vindt eerst een generale repetitie plaats. Tenslotte komen alle onderdelen samen in een swingende vrolijke dansvoorstelling voor publiek.

Bij dit project is een digitale lesbrief ontwikkeld waarmee de leerkracht de leerlingen kan voorbereiden op hun dansonderdeel. Ook staan er richtlijnen in voor eventueel eenvoudig te maken decor- en kostuumonderdelen.

Prijs per groep: 2 x repetitie, generale en voorstelling.
Looptijd project: 2 tot 3 weken.

Per voorstelling maximaal 9 groepen. Bij meer groepen meerdere voorstellingen.Het project kan ook per bouw worden afgenomen. Dan geldt een minimum van 3 groepen per school.