Kinderdans

Dansen vanuit een thema!

Dansen vanuit een thema! Dit kan perfect met de workshop kinderdans!

In de workshop Kinderdans wordt er aan de hand van een thema gewerkt. Onze gediplomeerde dansdocent leert diverse dansjes aan die bij het thema en de leeftijd van de kinderen passen.

Thema’s die vaak gekozen worden: De Seizoenen, Dieren, Feestdagen en Themadagen, Juffen- en Meesterdag of Sinterklaas. Je kunt ook denken aan volgende thema’s: Aarde, water, lucht en vuur, Amerika, boeren en verzamelaar of zwaartekracht.

De dansdocent zorgt voor voldoende afwisseling in het lesmateriaal en de werkvormen, waardoor iedereen actief meedanst. Daardoor is deze workshop geschikt als eenmalige workshop. Bij een lessenserie zullen de kinderen een langere dans aangeleerd krijgen en worden meer details om een goede danser te worden benadrukt.

Bij een workshopserie is het erg leuk om toe te werken naar een presentatiemoment waarbij publiek (als een andere groep komt kijken is dat erg leuk) welkom is.

Voor de onderbouw worden lestijden van 45 minuten aangeraden. Voor de overige groepen 60 minuten.