Schrijf Je Eigen RAP of SCHOOL(POP)LIED!

De kinderen schrijven mee aan hun nieuwe RAP of schoollied!

De meeste basisscholen hebben geen schoollied of nog een ouderwets schoollied wat niet meer gezongen wordt of waar niemand meer het bestaan van weet. Terwijl een schoollied juist heel goed is voor de binding tussen de kinderen en het WIJ gevoel op school! Tune4u geeft daarvoor unieke workshops aan groepen leerlingen in het schrijven van je eigen schoollied! Tijdens de workshops wordt een liedtekst gemaakt en met de liedtekst die ze hebben verzonnen wordt een te gek schoolpoplied geschreven wat alle kinderen van de school uit volle borst mee kunnen zingen en wat niet meer uit je hoofd te krijgen is! Dit project kan ook worden gegeven in de vorm van het schrijven van een eigen RAP rond een bepaald thema.

Kerndoelen 1, 5, 54

Lesmateriaal