Sabotage op De Cruquius

Theatrale rondleiding door het gemaal De Cruquius

Living History Kennemerland is een theatergezelschap dat op locatie voorstellingen geeft. Speciaal voor Cruquius Museum is een theaterstuk geschreven voor jong en oud, dat leerzaam, spannend en ook humoristisch is. De acteurs nemen de leerlingen mee door het bijzondere stoomgemaal en gebruiken het ketelhuis en de machinekamer als hun toneel.
De leerlingen worden meegenomen terug in de tijd naar het jaar 1851: Vier historische personages proberen het nooit opgehelderde raadsel van de afgebroken balansarm, die op het deksel van de stoomcilinder viel, op te lossen. Wat deed de machinist, wat was de rol van de vrouw van de opzichter en hoe komt Nicolaas Cruquius samen met zijn huishoudster Johanna weer tot leven? Tijdens de theatrale rondleiding door het museum worden alle vragen beantwoord en dit resulteert in een verrassende ontknoping.