De poppenparade

Poppentheater project

Op zoek naar een leuk project over poppentheater? Dan sluit deze voorstelling met uitgebreide lesbrief daar fantastisch op aan.

In deze vrolijke voorstelling komen in korte acts de verschillende vormen en technieken van het poppenspel aan bod. Zoals marionetten, handpoppen en schimmenspel. In vogelvlucht wordt er over de geschiedenis van het poppenspel vertelt. Poppenspel van toen naar nu. Een boeiend educatief verhaal over poppenspel als ons cultureel erfgoed, en tegelijkertijd is het een vrolijke voorstelling waarbij de kinderen hun ogen uitkijken. De lesbrief bevat ideeën om zelf poppen te maken, ermee te spelen en te reflecteren op de voorstelling.

Uit ervaring blijkt dat een combinatie tussen kijken naar een voorstelling en het volgen van een aansluitende workshop een grote meerwaarde heeft voor de kinderen. Alles wat ze gezien hebben in de voorstelling krijgt nog meer betekenis omdat ze daarna zelf in de workshop met poppenspel aan de slag gaan. Dus niet alleen kijken, maar ook ervaren en doen. De workshops kunnen los bijgeboekt worden. De combinatie voorstelling met workshops en lesbrief zorgt samen voor een leuk en leerzaam poppentheaterproject.

Een kort filmpje is te vinden op: http://www.lisettevangemert.nl/?p=435