De kleine redders op het Kunstfort

Uniek kleuterprogramma op Kunstfort bij Vijfhuizen, onderdeel van de Stelling van Amsterdam

Het leukste kleuteruitje in de omgeving. Als vrolijke strijders komen de kinderen naar het fort, zingend en met een mooie muts op. In en buiten het fort kijken we waar vroeger soldaten woonden en sliepen. Daarna is het tijd om eten te zoeken, oefeningen te doen, te zorgen voor onze bescherming en voor de natuur. Voor groep 1 t/m 3 is een actieve speurtocht ontwikkeld, die aansluit op de belevingswereld van deze leeftijdsgroep. De speurtocht met pakkende leskisten bevat de volgende elementen: verhalend, onderzoekend, activerend en prikkelend voor de fantasie. Ontwikkeld met ondersteuning van Cultuureducatie Met Kwaliteit, Fonds voor Cultuurparticipatie en de Gemeente Haarlemmermeer.