Anna is er nog - Bert Vos en The Klezmer Society

Gebaseerd op het boek Anna is er nog van de joodse kinderboekenschrijfster Ida Vos

Als de Tweede Wereldoorlog eindelijk voorbij is, komt het Joodse meisje Anna bijna alleen terug. Waar is iedereen?

Een indringende en persoonlijke muziekvertelvoorstelling, gebaseerd op het eigen verhaal van Bert Vos én op het boek ‘Anna is er Nog’ van Berts moeder, de Joodse kinderboekenschrijfster Ida Vos. De klezmermuziek is vervlochten met dit op waarheid gebaseerde verhaal. En wat The Klezmer Society betreft mag die muziek soms best vrolijk zijn!

Anna heeft helemaal alleen ondergedoken gezeten, zónder haar vader en moeder. Nu Nederland eindelijk bevrijd is, doet iedereen alsof alles weer normaal is. Maar er is helemaal niets normaal. Wat is er met Anna’s ouders gebeurd toen ze ondergedoken zaten? Waarom doen ze zo raar? En waar is haar beste vriendin Marga? Er is niemand met wie Anna kan praten…Tot ze op een dag naar binnen durft te gaan in het witte huis op de hoek, waar een Duitse soldaat is achtergebleven.

Tags: Culturele identiteit en geschiedenis; Kinder- en mensenrechten, Wereld Orientatie
Vakintegratie: Literair, Geschiedenis, Muziek

Meer informatie: https://verteltheater.nl/voorstellingen/klezmer-society-anna-is-er-nog/