Netwerkmiddag 2023

woensdag 19 april 14:30 – 17:30 uur

Beste cultuurcoördinatoren, leescoördinatoren, directie,

Hierbij nodigen we jullie uit voor de jaarlijkse KCOS netwerkmiddag op woensdag 19 april 14:30 - 17:30 uur.

De KCOS netwerkmiddag draait om kennisdelen, inspiratie en workshops.
Na 2 jaar online, dit jaar eindelijk weer een fysieke netwerkmiddag in C. in Hoofddorp: Raadhuisplein 9, 2132 TZ.

In verband met het inplannen van workshops, ontvangen we je online aanmelding graag uiterlijk 6 april.

Meld je hier aan!

We hebben een gevarieerd programma samengesteld en gaan ervan uit dat jouw school weer vertegenwoordigd is.

• ga netwerken met culturele aanbieders op de informatiemarkt
• beleef zelf actief het aanbod in de workshops
• raak geïnspireerd door de plenaire sessie over culturele diversiteit en inclusie
• verras jezelf met onverwachte ontmoetingen met (on)bekende culturele aanbieders tijdens de speeddate-borrel

Na deze dag ga je aan de slag met het samenstellen van je nieuwe cultuurprogramma voor 2023-2024.

Directie, leescoördinatoren en andere leerkrachten die interesse hebben zijn ook van harte welkom, stuur deze uitnodiging graag aan hen door. Zij dienen zich ook zelf aan te melden. Deelname aan KCOS bijeenkomsten is een criteria voor de subsidie.

14:30 - 15:30 uur Informatiemarkt | passage C.

14:30 - 14:50 uur Workshop sessie 1 | diverse lokalen (op inschrijving)
15:00 - 15:20 uur Workshop sessie 2 | diverse lokalen (op inschrijving)

15:30 - 16:15 uur Plenaire sessie | Podiumzaal kunstencentrum

Update KCOS & Inspiratiesessie: 'Culturele diversiteit & inclusie' door Ellen Alvares
Ellen Alvares is oprichter en directeur van DGAI Muziek School en Gospelfestival in Amsterdam Zuidoost. Hiermee streeft ze ernaar binnen- en buitenschoolse muziekeducatie toegankelijk te maken voor iedereen en dat diversiteit en inclusie vanzelfsprekend worden.

16:15 - 17:15 uur Informatiemarkt | passage C.

16:25 - 16:45 uur Workshop sessie 3 | diverse lokalen (op inschrijving)
16:45 - 17:30 uur Speeddate borrel | auditorium kunstencentrum (op inschrijving)

We gaan ervan uit dat iedereen deelneemt aan de plenaire sessie 15:30 - 16:15 uur, die is voor zowel de scholen als de aanbieders. De informatiemarkt heeft dan een onderbreking.

Voor- en/of na de plenaire sessie ga je netwerken en jezelf laten informeren door de culturele aanbieders op de informatiemarkt. Misschien heb je al specifieke aanbieders op het oog die je wilde spreken? Bekijk hier de lijst met deelnemende aanbieders.
Daarnaast kan je inschrijven voor workshops van diverse disciplines, zodat je het aanbod zelf kan beleven. Deze workshops vinden ook plaats voor- en na de plenaire sessie. Je schrijft in voor minimaal 1 workshop en je kan max. 3 workshops kiezen. Bekijk hier het workshop-overzicht met omschrijving van de workshops.

En kan je er geen genoeg van krijgen, meld je dan ook aan voor de speeddate borrel op het einde van de middag!
Kom netwerken, beleven en je laten inspireren op 19 april!

Meld je hier aan!

Hartelijke groeten,