Wilde Kunst? CoBrA Materie!

Museumbezoek voor groep 7 en 8

In het lesprogramma Wilde kunst? Cobra materie! maken de leerlingen kennis met de Cobra-kunstenaars. Het lesprogramma Wilde kunst? Cobra materie! bestaat uit drie lessen: de eerste en derde vinden plaats op school en de tweede les vindt plaats in het museum.

De eerste les begint klassikaal en gaat het over de vraag: waarom maken Cobra-kunstenaars wat ze maken? Daarna onderzoeken de leerlingen in teams hoe zij dat doen.
De tweede les vindt plaats in het Cobra Museum voor Moderne Kunst waar de leerlingen werk van de kunstenaars gaan bekijken die ze in de eerste les ontdekt hebben.
De derde les gaan de leerlingen aan de hand van twee video’s een werk maken (2- of 3-D) met gebruikmaking van gevonden en/of natuurlijke materialen.