PestKoppen

Een veilige leeromgeving is voor leerlingen een vereiste om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Daar past pesten natuurlijk niet bij. Maar pesten is helaas van alle tijden. De voorstelling PestKoppen, met interactieve nabespreking, onderzoekt samen met de leerlingen waar plagen ophoudt en pesten begint.

De voorstelling volgt 3 basisscholieren in groep 8. Sam en Beau zijn al jaren beste vrienden. Lieve past daar perfect bij, maar waarom gaat het dan toch mis?

De voorstelling PestKoppen, met interactieve nabespreking, onderzoekt samen met de leerlingen waar plagen ophoudt en pesten begint. In het nagesprek maken de leerlingen, onder leiding van de acteurs, het Oké-akkoord. Een set van door leerlingen zelfgemaakte afspraken, om pesten te stoppen en te voorkomen.

Uitvoerder: Theatergroep Zwerm