Maan

Betreed de kosmische bubbel van ‘MAAN’ en ga mee op ontdekkingsreis door het heelal!

Vlieg naar de rode woestijnen van Mars, glijd op de ring van Saturnus langs de reus Jupiter en verdwijn op Pluto! Een avontuurlijke, speelse en tekstloze ruimtereis van 30 minuten (+ 15 minuten naspel).

Terwijl de twee astronauten zich klaarmaken voor vertrek, transformeert een reusachtig doek met
behulp van een blower langzaam tot een maanlandschap waarin de kinderen (4 t/m 8 jaar) worden uitgenodigd plaats te nemen. De ruimtereis wordt vormgegeven met fysiek spel, licht, muziek en projectie. In 15 minuten naspel gaan de acteurs met de kinderen aan de slag met beweging, door ze uit te dagen te lopen, springen en zelfs dansen als op de maan.

Maan is een avontuur met dans, muziek en een uitgebreid lespakket met specifiek aandacht voor de rol van vrouwen in de ruimtevaart.

Javier Murugarren is een multidisciplinair kunstenaar die experimenteert met beweging, geluid en textiel om poëtische en visueel prikkelende theatrale werken te creëren.