Zin in Verzinnen

Schrijf en teken jouw verhaal

In 6 digibordlessen van 30 minuten laten kinderboekenschrijver Maranke Rinck en illustrator Martijn van der Linden (o.a. bekend van Knikkeruil en Bob Popcorn) zien hoe je samen verhalen verzint, personages tekent en alles opschrijft. Met aansprekende schrijf- en tekenopdrachten gaan de leerlingen daarna zelf figuurtjes bedenken, tekenen en hun avonturen opschrijven. De zevende les kan er een live schrijver in de klas komen, dit is optioneel!

Zin in verzinnen stimuleert kinderen in groep 3-4 om actief verhalen te maken en het maakt ze nieuwsgierig naar boeken. Zo krijgen kinderen die beginnen met lezen en schrijven een fundament aangereikt voor taalplezier en taalvaardigheid. Ze ontdekken wat ze allemaal al kunnen met woorden, en dat geeft zelfvertrouwen en zin in nog meer spelen met taal.

Startdatum in overleg met aanbieder.