



Een schoolbreed project waarin de de school wordt ondergedompeld in het thema Vrede.
De kinderen gaan op hun eigen niveau en manier nadenken over de betekenis van vrede, nu en in hun toekomst.
De vredespop is zoek! | Groep 1-2: De kinderen maken hun eigen vredes figuren die ze in en rond op het spannende fort gaan herontdekken. De figuren blijken er te leven!
Speur naar het vredesdier | Groep 3-4: Op school maken de kinderen hun eigen vlag van een vredesheldendier. Op het mysterieuze fort begint het speuren, want ieder dier moet naar zijn eigen plek. Duur 1,5 uur workshop op school, 1,5 bezoek aan het Kunstfort
Maak een vredespaleis | Groep 5-6: Binnen dit project denken de kinderen na over de betekenis van vrede nu en in de toekomst. De vlaggen van de kinderen maken straks van het fort een Vredespaleis.
De vredesvlag in top | Groep 7-8: Taal, gedicht en beeld komen bij elkaar in dit project. De Haiku, een kort japans gedicht, wordt de basis voor een vredestekst en versiering op de Vredesvlag, die in top gaat op het Kunstfort.
Ontwikkeld met ondersteuning van Cultuureducatie Met Kwaliteit, Fonds voor Cultuurparticipatie en de Gemeente Haarlemmermeer.