Bij mij thuis- Animatieworkshop Kinderboekenweek

Maak een animatiefilmpje

Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar 'Bij mij thuis'. Daarop aansluitend hebben we een workshop ontwikkeld waarbij de kinderen een animatiefilm maken over hun 'thuis'.

Groep 4/5/6/7/8 - 180 min: Tijdens deze workshop knutselen de deelnemers hun eigen leefomgeving en maken ze animatiefiguren van zichzelf. Vervolgens leren ze hoe je shot voor shot je eigen animatiefilm kunt opnemen op de ipad en spreken ze verhalen in over zichzelf en hun thuis.

Groep 1/2/3 - 90 min: We vragen de kinderen om voor deze workshop allemaal iets van thuis mee te nemen. Door middel van stopmotion komen de voorwerpen tot leven terwijl de kinderen vertellen wat deze spullen van thuis voor hen betekenen. Tijdens deze workshop leren de kinderen hoe je shot voor shot je eigen animatiefilm kunt opnemen!

De school ontvangt de filmpjes na afloop van de workshop.
Indien de workshop niet door kan gaan vanwege corona, kunnen wij een lespakket voor in de klas of thuis aanbieden.