Wereldmuseum Amsterdam: Sabi Suriname

Interactief kindermuseum, ervarend en onderzoekend leren.

Er is een bijzondere ontdekking gedaan in het Wereldmuseum Amsterdam. Op verdieping min 7 in het Surinamedepot is een tot nu toe onbekende wereld ontdekt: de Wereld achter de Dingen.

In deze wereld vaart een boot en praten de voorwerpen. Ze vertellen over zichzelf en waar ze vandaan komen. In deze wereld komen de leerlingen op een wonderlijke manier aan op Ons Erf. Daar worden ze muzikaal onthaald door het Surinameteam. En vertrekken ze naar het binnenland, de toko, de feeststraat en de dans- en muziekstudio. Op al deze plekken gaan de leerlingen aan de slag in een ‘proberi’ waarbij ze koken, dansen, musiceren, graveren of een feestelijk filmpje maken. Al doende ontdekken ze hoe Suriname met Nederland en de wereld is verbonden. In een feestelijke afsluiting komt alles en iedereen samen.

Lees hier meer