Dansend de wereld rond

Werelddansproject

Onder leiding van docenten van de Kunstbrigade wordt in 1 repetitie met iedere groep een dans uit een bepaald land of werelddeel ingestudeerd. De kinderen presenteren tenslotte hun dansen in een spetterende voorstelling!

Landen/werelddelen die aan bod komen: China, Afrika, Rusland, India, Balkan, Brazilië, Japan, Amerika, Spanje, Italië.

Dit project kan ook als dagproject worden uitgevoerd, mits voldoende repetitieruimte gelijktijdig beschikbaar is.

Prijs per groep: 1 x repetitie, generale en voorstelling.
Looptijd project: 1 tot 2 weken.

Bij dit project is een digitale lesbrief ontwikkeld waarmee de leerkracht de leerlingen kan voorbereiden op hun dansonderdeel. Ook staan er richtlijnen in voor eventueel te maken decor- en/of kostuumonderdelen.

Per voorstelling maximaal 9 groepen. Bij meer groepen meerdere voorstellingen. Ook kan dit project per bouw worden afgenomen. Dan geldt een minimum van 3 groepen per school.