Nest

Een warm verhaal over dieren en familie

De vogels Ooi en Vaar werken al jaren in hun dierenbezorgservice. Zij bezorgen elk jong dier bij de juiste ouders. Tot er op een dag een dier bij hen belandt, dat ze nog nooit hebben gezien. Het huilt, kraait en heeft een luier om. Het lust geen wormen en vliegen kan het al helemaal niet. Voor Ooi en Vaar maakt dat niets uit. Ze vormen met hun nieuwe aanwinst een warm nest. Maar dan melden de echte ouders zich. Waar blijft hun kind?

De jonge theatermaaksters Anneloes Rodenhuis en Cristel Hakvoort duiken met Nest in de belevingswereld van peuters en kleuters. Bij welke ouders hoort dit lammetje? En deze rups? Wat gebeurt er als er gezinsuitbreiding komt? En hoe neem je afscheid van iets waar je aan bent gehecht? Ooi en Vaar vragen de kinderen om hulp.

Nest is een grappige en ontroerende voorstelling over dieren, families, bezit en afscheid nemen. Met een onvervalste dosis kleuterhumor en herkenbare situaties voor ouders.

Uitvoerder: Krijt