Het Concertgebouw

Amsterdam

In een tijd waarin steeds meer aandacht is voor muziekeducatie wil Het Koninklijk Concertgebouw ieders leven verbinden en verrijken door middel van muziek. Verbinden, door leerlingen samen, in een van de mooiste klaslokalen, te laten zingen met en onder begeleiding van professionele musici. Verrijken, door ze de kans te geven deel te nemen aan uiteenlopende projecten waarin ze spelenderwijs kunnen leren en elkaar door middel van muziek beter leren kennen en begrijpen. De saamhorigheid die ontstaat als honderden leerlingen actief bezig zijn met muziek of luisteren naar een orkest in de Grote Zaal is onbeschrijfelijk. Vanuit deze gedachte organiseert Het Concertgebouw educatieve projecten voor het primair en voortgezet onderwijs. Elk kind willen we de kans geven gedurende zijn schooltijd de magie van muziek te ervaren door te luisteren en mee te doen.

Informatie voor voortgezet onderwijs