Podium Architectuur Haarlemmermeer

Hoofddorp

Podium voor Architectuur Haarlemermeer en Schiphol ontwikkelt activiteiten voor breed- en vakpubliek, vanaf 7 jaar, gericht op architectuur, stedenbouw, landschap en ruimte.

Informatie voor primair onderwijs

Als onderdeel van Cpunt bied Podium voor architectuur voor PO scholen de 'module podium voor architectuur':
Foto's van je woonomgeving (groep 6-8)
Ontwerpen en bouwen: jouw huis (groep 6-8)
Ontwerpen en bouwen: jouw wijk (groep 6-8)
- Kijk op de dijk - landschap (groep 6-8)

Informatie voor voortgezet onderwijs

Het Podium voor Architectuur organiseert onderwijsprojecten en workshops, waarin leerlingen samenwerken met professionals op het gebied van (landschaps)architectuur, stedenbouw en duurzaamheid. Het Podium ontwikkelt opdrachten op maat in overleg met de school en de ‘opdrachtgever’. De opdrachten zijn gericht op onderzoeken, ontwerpen en ondernemen, het werken met een opdrachtgever, oriëntatie op persoonlijk talent, studie- en werkveld.

Project van meerdere weken
Het initiatief voor een onderwijsproject of workshop komt voort uit een vraag of initiatief van de school of een opdrachtgever. Het Podium fungeert als schakel tussen de partijen en vertaalt de vraag naar een heldere opdracht, neemt planning en organisatie op zich en vult de inhoud aan met gastdocenten en experts uit het netwerk.

Workshop
Kleinschalige workshops van een of meerdere dagdelen zijn ook mogelijk. Alles maken we op maat in overleg met de docenten.

Presentatie en expositie
Ter afronding van alle projecten beoordeelt de opdrachtgever de leerlingen, met een op maat samengestelde jury. De leerlingen worden als volwaardig aangesproken en krijgen een echt podium voor hun presentatie. Er is altijd gelegenheid om familie, vrienden en geïnteresseerden uit te nodigen. Ook lokale pers is vaak vertegenwoordigd. De resultaten worden meestal geëxposeerd en zijn natuurlijk te zien op de website van het Podium.

Voor meer informatie www.podiumarchitectuur.nl of neem contact op: 023 – 5669591