De Schoolschrijver

Amsterdam

De Schoolschrijver biedt lesprogramma’s rond lezen en schrijven voor alle basisscholen die hun leerlingen willen helpen betere lezers en sterkere schrijvers te worden. In alle lesprogramma’s dragen kinderboekenschrijvers hun liefde voor taal en hun beste tips over op leerlingen, leerkrachten, leesconsulenten, ouders.

De missie van De Schoolschrijver: kinderen taalsterk maken opdat ze volwaardig aan de samenleving kunnen deelnemen. Wij geloven dat lezen en creatief schrijven – de kracht van verhalen – een fundamentele verandering teweeg kan brengen in de relatie van een kind tot zijn wereld. Door taalbegrip en talige expressie kunnen kinderen zich persoonlijk ontplooien, sterke relaties bouwen en hun kansen op school en in de maatschappij verbeteren.