Brigit Daamen | Viltavonturen

Haarlem

De magie van het vilten
Vilt maken van losse wol is een magische ervaring waarbij alle zintuigen geprikkeld worden. Je handen bewegen over de natte, warme wol, zeep gaat schuimen en je voelt langzaam maar zeker een vaste stof onstaan. Door te kijken, maar vooral ook door te voelen kun je dit viltproces sturen. Het brengt je in het hier en nu.

Vilten is een mooie manier om je ideeën vorm te geven en tijdens het creëren te reageren op wat er in je handen ontstaat. Of je nu begint vanuit een idee en middels een ontwerp tot het vilten komt of dat je vanuit de wol begint met het ontdekken en door te experimenteren tot vorm en inhoud komt, vilten maakt beide manieren mogelijk. Dat geeft kinderen de vrijheid om hierin hun eigen weg te vinden. Zo ontdekken ze, linksom of rechtsom, hoe je creatief kunt denken en via het maken tot expressie kunt komen.

Ben je enthousiast geworden en wil je een viltavontuur bij jou op school? Dat kan! Brigit Daamen verzorgt viltprojecten met één of meerdere lessen die aansluiten bij de wensen van scholen in het (speciaal) basis- en voortgezet onderwijs. Neem vrijblijvend contact op. Brigit Daamen denkt graag mee over de mogelijkheden en maakt spetterende viltprojecten en workshops op maat.